pátek 17. ledna 2014

Výlet do NP Blue Hole

Jelikož dnes nikdo nejel do Mountine Pine Ridge, rozhodla jsem se pro náhradní plán a vyrazila autobusem do NP Blue Hole. Je to jedno z mála míst, kam není třeba doprovod agentury. Autobusem do belmopanu a tam přesednout na autobus mířící po Humingbird Highway do Punta Gorda. Řidiče jsem poždádala, aby mě vysadil u návštěvnického centra parku. Tam jsem zaplatila vstupné 8 BZ dolarů a vydala se na prohlídku jeskyně St. Hermans Cave. Bez průvodce se člověk dostane po cestě do vzálenosti 250 yardů.Jeskyně je velká, ale není tak zajímaví, jako jiné jeskyně, Hlavně výzdoba není nic moc.
Odtud jsem pokračovala po velmi bláťivé cestičce lesem k vyhlídce. Boty dostaly pěkně zabrat a musela jsem si dávat pozor na klouzavé úseky. Z věže byl pěkný výhled na okolní, vápenci tvořenou krajinu. V okolních zalesněných kopcích musí být spousta jeskyní. Po třech hodinách jsem se znovu dostala k návštěvnickému centru a odtamtud pokračovala po silnici (možné to bylo po pěšině lesem, ale už jsem byla od bláta dost) k cenote Blue Hole, který je vzdálený asi 10 minut cesty (podle správce parku 35 minut). Cenote je lákadlem jako možnost vykoupání se, ale po těch deětích byla voda zkalená a bylo trochu chladno. Koupání jsem neměla v plánu. Vyrazila jsem dochytit autobus zpět do Belmopanu a odtamtud do San Ignacia. Ve čtyři jsem byla zpět. Byl to fajn den. Slunce celou dobu svítilo a v parku nebyl skoro nikdo. ne jako v turisticky profláklých místech.
A zavečer jsem sehnala agenturu, která mě další den zaveze do rezervace Mountain Pine Ridge. Takže super.







Žádné komentáře:

Okomentovat