neděle 12. ledna 2014

Dva dny na Caye Caulker




Z té chřipky jsem se vyspala tak napůl. Přesto jsem vyrazila dál. Na terminálu vodního taxi jsem si koupila lístek na Caye Caulker za 17 US a v mezičase čekání na odjezd jsem ještě skočila do lékárny pro nějaký místní lék na průjem a nápoj se elektrolity. Opět to bylo infekčního původu. tak jsem alespoň jeden den ušetřila za jídlo ;-) .
Cesta na malý ostrůvek trvala asi hodinu. Nestopovala jsem to. Hlavní bylo, že jsem nepotřebovala jít na záchod a že slunce svítilo. Hodlala jsem totiž relaxovat. První ale bylo najít ubytování. Což mohl být trochu problém, vzhledem k tomu, že je to jedno z oblíbených turistických míst. Zamířila jsem na předem vytipované místo, ale guest house vypadal strašně, tak jsem se šla zeptat naproti v Dirty McNasty Guest House, který je jako jeden z mála i na hostelworld.com. Tam měli na jednu noc volno v ložnici s klimatizací za 20 US. To mi přišlo trochu moc, ale vzala jsem to. Nechtěla jsem ve svém stavu dál obíhat ostrov. Tak jsem se ubytovala a vyrazila na oblíhku. Přitom jsem zašla do jednoho z penzionů se zeptat na ceny pokoje na další noc. Měli pro mě single za 27 BZ (cca13,5 US). Tak jsem to hned zarezervovala a šla něco pojíst. Měla jsem pocit, že potřebuju živiny. Objednala jsem si rybí sendwich a doufala, že se z toho nepo...ještě víc. Naštěstí ne. Konečně jsem posílila tělo a vyrazila na severní výběžek ostrova, kde je bar a jakási pláž. Naproti přes úžinu je další část ostrova, kterou ale oddělil v roce 1961 hurikán. Užinu lze přeplavat, ale proud je občas docela silný.
Večer jsem si zašla na celou rybu. Když už jsem u moře, tak si budu dávat rybí pochoutky.



Dnes jsem se probudila, sbalila věci a přesunula se do Guest house Pelikan. Malý, čistý pokojík mi bohatě stačí. Pak jsem se odebrala zjistit ceny půldenního šnorchlování na korálových útesech. Doufala jsem najít nějakou agenturu, která bude levnější než ty ostatní, ale zdá se, že ty ceny tu mají mezi senou domluvené. 70 BZ tedy 35 US dolarů za půldenní trip. To se mi zdálo docela dost, ale během zbytku dopoledne na pláži jsem si to promyslela a rozhodla se pro jednu z místních agentur. A udělala jsem dobře. Během tří různých zastávek na korálových útesech, které jsou chráněnou rezervací, jsem měla možnost vidět nejen zajímavé korály a ryby, ale i šnorchlovat nad velkými rejnoky a žraloky vouskatými (ta odrůda, co nepožírá lidi). To byl zajímavý zážitek. Kapitán jim házel rybí vnitřnosti a oni se kolem lodi jen rojili a s rejnoky se předháněli.
No a teď, jelikož se zítra přesouvám do vnitrozemí, si zajdu na dobrou večeři - v plánu je ochutnat místního humra, který tu vyjde levně.






Žádné komentáře:

Okomentovat