úterý 28. ledna 2014

Celodenní přejezd do San Pedro la Laguna

Noc byla zajímavá. Protože se večer slavil den Austrálie a celý den platila happy hour, někteří dorazili na pokoj pěkně pod parou a jedna holka nás dokonce zamčela, takže jsme museli povolat nočního hlídače, aby ty dveře odemčel. Ráno mi jel shuttle bus v šest a bylo by hodně nepříjemné, kdybych se nemohla dostat z pokoje.
Takže po šesté jsem byla vyzvednuta od El Retiro Lodge a začal dlouhý přesun k jezeru Atitlán. V agentuře mi tvrdili, že ve tři budu na místě, ale nakonec se ukázalo, že to je nereálné. Výstupní stanice byla v Antigua a tam jsem musela čekat další hodinu a půl, než dorazí další shuttle a odveze mě a další dva cestující do San Pedro. A tam ta cesta bude trvat tři hodiny. Takže jsem do San Pedro dorazila až za tmy někdy po sedmé. A pak ještě sehnat nějaké ubytování. Všichni tvrdili, že v San Pedro je ubytování neuvěřitelně levné, ale první hostaly a hospedaje mi nabízeli pokoj za 60 Q a to bez snídaně. Některé vytipované hostaly byly plné. Labiryntem uliček jsem došla do klidnější oblasti městečka kolem doku k Santiagu (nutno podotknout,  že z toho stoupání do kopce s plnou zátěží batohů jsem již byla pěkně zpocená) a tam zkusila štěstí v čistě vypadajícím hotýlku Posada Manuel TA a tam mi nabídli soukromý pokoj s TV, wi-fi, teplou vodou za 50 Q. Pokoj byl čistý a vypadal útulně, tak jsem to vzala na první dvě noci (a asi tam zůstanu déle, protože jsem se tam dobře vyspala a vše funguje). Takže po celém dni na cestě jsem konečně mohla zase vybalit věci. A ten soukromý pokoj se mi hodil. Potřebuju pauzu od společných ložnic.
Nad jezerem se k večeru vznášel jakýsi opar nebo mlha a již po cestě jsme projížděli mlhou "smrdící" po spálené trávě. Místní tu hodně pálí traviny a dřevo a ten odér je snad všude. Trochu jsem očekávala čistší vzduch.
Po cestě jsme projížděli i hlavním městem Guatemala City a mám pocit, že tomu se budu snažit vyhnout.
Jinak rada pro ty, co zamíří z Lanquinu k Atitlánu jako já: Nevěřte slibům, že budete v San Pedro za 8 hodin. Za sedm hodin budete v Antigua. Cena do Antigua je 125 Q, do San Pedro 175 Q a do Panajachel, kde jsme původně plánovala strávit čas (ale dala jsem na rady a přesunula se do klidnějšího San Pedra) 200 Q. Společnost, se kterou jsem cestovala byla Mayach Expeditions.

Žádné komentáře:

Okomentovat